vineri, 7 mai 2010

The Godfather(1972)


Regia: Francis Ford Coppola
Cu: Marlon Brando, Al Pacino


In opinia multora, The Godfather este sinonim cu perfectiunea. Cred ca peste jumatate din cinefili il au ca film preferat sau macar in top zece. Francis Ford Coppola si-a imaginat povestea lui Don Vito Corleone drept filmul sau comercial, realizat in scopul de obtine bani pentru proiecte de genul The Conversation sau Apocalypse Now, filme pentru care ar fi gasit foarte greu sponsorizari din afara. Intr-adevar, Nasul este un film accesibil tuturor, insa nu ai cum sa nu vorbesti altfel decat la superlativ despre el.

Intr-un top al celor mai influente opere cinematografice, The Godfather ar ocupa un loc fruntas, pentru ca a deschis o noua cale pentru filmele care trateaza subiecte legate de Mafie, iar stilul s-a propagat in diferite alte ramuri ale comunicarii audio-vizuale, mai ales in publicitate. Romanul lui Mario Puzo a fost scris dupa ani de cercetari laborioase, iar critica literara l-a intampinat in termenii cei mai elogiosi. Drepturile de ecranizare au fost cumparate, insa era clar ca doar un regizor cu experienta ar fi putut manui un asemenea material. Sergio Leone a refuzat sub pretextul ca isi pregateste propriul film cu gangsteri (Once Upon a Time in America), astfel ca scenariul a ajuns la Coppola, un tanar regizor cu succese care n-au iesit in evidenta.

Distribuindu-l pe dificilul Marlon Brando in rolul lui Don Vito Corleone, tanarul Coppola isi luase scaunul de sub picioare, pentru ca se stia ca doar Elia Kazan ar putea lucra cu vulcanicul Brando, insa, intre timp, cei doi se certasera, astfel ca s-a ramas la vechea echipa. Marlon Brando este, fara indoiala, vedeta acestui film, iar rolul sau este atat de bine jucat incat un Oscar pare prea putin pentru a recompensa o munca istovitoare depusa de marele actor pentru a-si cizela rolul. Multe dintre replicile Nasului sunt improvizate de Marlon Brando, care nu putea invata texte pe de rost, iar acest lucru il face mai uman pe Don Vito Corleone, care face pauze, raguseste, isi drege glasul, lucruri obisnuite si fara importanta, dar care sunt cele mai importante pentru ca un personaj sa poata trece drept veridic in ochii spectatorului.

articol preluat de pe cineblog.info


Asculta mai multe audio Muzica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu